آغاز امامت حضرت مهدی(عج)مبارک باد

گلگلگلسالگرد آغاز امامت حضرت مهدی موعود،آن امام مسعود،یوسف زهرا،منتقم خون  سید الشهدا،نور دو چشم حضرت احمد،مولانا قائم آل محمد صلی الله علیهم اجمعین بر همه ی سوخته دلان و منتظران ،بالاخص بر شعیان و محبان و به خصوص بر خود آن جناب-ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- مبارک باد.گلگلگل

 حدود دوازده قرن وظیفه ی سنگین امامت این امّت ناسازگار بر دوش شما بود،الحق که تنها پسر حیدر است که اینقدر صبر دارد.آقا جان به حق مادرت سلام الله علیها ما را ببخش و دعایمان کن که مرضی شما زندگی کنیم و مرضی شما بمیریم.

 

به خاطر ترس از جهنم که شیعه ی واقعی علی(ع)نشدیم
به خاطر حبّ بهشت هم که شیعه نشدیم
حتی برای رضای حضرت احدیت هم...
خدایا خودت کمک کن که برای آرام دل یوسف زهرا (عج)شیعه شویم
الهی آمین بحق محمد و آله الطاهرین صلی الله علیهم اجمعین

/ 33 نظر / 9 بازدید
نمایش نظرات قبلی
اکبری

برای اینکه من هنوز نفهمیدم شما چند سالتونه سال چندم دندونپزشکی هستید اهل تهران هستید یا شهرستان ! ولی میتونم حدس بزنم هر دومون در یه محیط مشابه بزرگ شدیم

اکبری

قالَ رَسول الله (ص) : اِنَّ اَوَّلَ مایَنحَلُ اَحَدُكَم وَلَدهُ الاسِمُ الحَسَن پیامبر اكرم (ص) فرمودند : اولین بخشش و عنایت شما به فرزندانتان، انتخاب نام نیكو می باشد. ( كافی ، ج 6 . وسائل ج15 ، ص 115 ) نامها درتكوین شخصیت انسان تأثیری شگرف و انكار ناپذیر دارند. نام نیكو می تواند انگیزه ی نیكوكاری و گرایش به سمت الگوهای مطلوب را در فرد ایجاد كند و نام گذاری های تحقیر آمیز و نكوهیده ممكن است منجر به گرایشهای منفی ، انزوا ، انتقام و پرخاشگری شود.

اکبری

قال علی (ع) : وَ حَقُّ الوَلِدِ اَن یُحسِنَ اِسمِهُ و یُحسِنَ اَدَبَهُ و یُعَلِّمَهُ القُرانَ امام علی (ع) فرمود : و حق فرزند بر پدر این است كه نام نیكو برای او برگزیند و ادبش را نیكو سازد و قرآن به او بیاموزد. اسلام به عنوان های پسندیده و نامهای خجسته و مناسب در نامگذاری ها توصیه فرموده است. پروردگار متعال در سوره حجرات از به كارگیری القاب ناپسند نهی فرموده و نام و عنوان ناپسند دادن را نتیجه سقوط اخلاقی و تباهی درونی دانسته است.

اکبری

رسول خدا ( ص ) در برخورد با افراد ، نام ها و كنیه های جاهلیت را تغییر می دادند. عمر دختری داشت كه " عاصیه " ( یعنی گناهكار) صدایش می زدند. پیامبر اكرم ( ص ) او را جمیله ( یعنی زیبا) نامگذاری فرمودند. امام صادق ( ع) می فرماید : رسول خدا نام ناشایسته ی مردان و شهرها را تغییر می دادند. در سیره و رفتار پیشوایان نیز همواره به كاربرد نام و كنیه ی مناسب سفارش شده است . چه بسا پدران و مادرانی كه هنگام اظهار محبت به فرزندانشان نامهایی نامناسب و زشت به آنها می دادند، ائمه بزرگوار آنها را از این كار باز می داشتند و سفارش به نام نیكو نهادن می كردند. در مجمع البحرین از معصوم (ع) نقل شده است كه فرمودند : " حَقُّ المؤمِن عَلی اَخیهِ اَن یُسمیه بِاَحَبَّ اَسمائه " یعنی حق مؤمن بر برادرش این است كه او را به بهترین نام ها و زیباترین كنیه ها نامگذاری كند." به همین دلیل رسول اكرم (ص) فرمود : " كسی كه چهار فرزند بیاورد و هیچ كدام را به اسم من نامگذاری نكند، به من جفا كرده است. " پس نام ، بر اثر تكرار و القا در شكل گیری شخصیت و رفتار انسان تأثیر شگرفی دارد و چه بسا نام و عنوان بر

اکبری

نامی نكو گزین كه بدان چون بخوانمت / در دلت شادی آید و در جانت خرمی دستورات اسلام برای نامگذاری فرزند در فرهنگ مقدس اسلام دستور این است كه پیش از تولد فرزند ( دوران تكوین جنین و دمیدن روح در كودك ) بهتر است پدر و مادر تصمیم بگیرند و برای فرزند ، چه دختر و چه پسر ، نامی تعیین نمایند. امام علی (ع) می فرماید: " فرزند خویش را پیش از تولد نامگذاری كنید. هرگاه نمی دانید پسر است یا دختر ، آنان را به تناسب مرد و زن بودن ، نامگذاری كنید چرا كه مردم در هنگامه ی قیامت به نام های خویش خوانده می شوند و فرزندی كه سقط شده باشد و نامی برای او تعیین نكرده باشند ، در روز قیامت از پدر مؤاخذه خواهد كرد."

اکبری

در فقه الرضا توصیه شده است: " هرگاه پیش از تولد نامی برای فرزند تعیین نكرده اید ، حتماً تا روز هفتم نامی مناسب انتخاب كنید." رسول اكرم (ص) نام هایی زیبا و با مسّمی همچون حسن (ع) و حسین (ع) را انتخاب فرمودند و حتی جنین حضرت زهرا ( س ) را پیش از ولادت " محسن " نامیدند. از نظر گاه روانی ، نامگذاری پس از تولد عمدتاً مبتنی بر احساسات ، آن هم احساسی متناسب با نوزادی لطیف و ظریف است و به همین دلیل ممكن است نامی خوش آوا ، اما رقیق و كم محتوا و یا بدون اندیشه به فردای كودك و بزرگسالی او انتخاب شود. تكیه بر زیبایی " لفظ " به ویژه در سال های اخیر رایج شده است. در یكی از مدارس در پرسش از سی مادر ، تنها هفت مادر با معنی نام فرزندشان و یا شخصیتی كه نامش را بر فرزند خویش نهاده بودند ، آشنایی داشتند. آروین ، آتوسا ، پوپك ، بیوك ، پرمون ، سالومه ، سمیرا ، شیده ، مانا ، مونا ، از جمله نامهایی بوده و هستند كه پدران و مادران به خوش آهنگی و روانی آنها توجه دارند ، نه معنا و احیاناً معادل چهره ی تاریخی آنها.

اکبری

امام محمد باقر (ع) فرمودند: "راست ترین نامها نامی است كه دلالت بر بندگی خدا كند ؛ مانند عبدالله و بهترین نامها نام پیامبران است." حضرت امام خمینی (ره) نیز در دیدار و ملاقات افرادی كه از حضرتش تقاضای نامگذاری فرزندشان را داشتند ، عبدالله و فاطمه و زهرا و ... را پیشنهاد می كردند . ایشان در رساله ی علمیه می فرمایند: " فقر و بینوایی داخل خانه ای نمی شود كه در آن خانه محمد یا احمد یا علی و یا حسین و یا جعفر و طالب و عبدالله و فاطمه باشد." نامها اگر برگرفته از چهره هایی باشند كه در تاریخ به بزرگ منشی و نیكی از آنان یاد می شود، كودك بعدها در انطباق با نام خویش هویتی مطلوب و ارزشمند می یابد. گاه یك چهره ی مقطعی ، نام یك ستاره ی سینما یا ورزشكار، عنوان و نام فرزندی می شود كه چندی بعد در ذهنها فراموش می شود. رسول خدا (ص) فرمود: " حق فرزند بر پدر این است كه نام او را نیك ، جای او را نیك و ادب او را نیك كند."

اکبری

در دستورات رسول اكرم ( ص ) ، بهترین نام ها، عبدالله و عبدالرحمن است و نام هایی همچون حبیب ، مؤمن ، امین ، جمیل ، سعد ، مسعود ، صابر ، صدیق ، مهدی ، هادی ، مرتضی ، عیسی ، مجتبی ، صادق ، موسی ، سعید ، مسلم ، داوود ، طاهره ، طیّب ، صالح ، فضل الله ، جلال ، جمال ، رضا ، راضی ، رضیّ ، تقی ، جواد ، هاشم ، مصطفی و ... برای پسران پیشنهاد شده است، و نیز توصیه شده است؛ اسامی دختران را فاطمه ، مریم ، سوسن ، زهره ، زكیه ، زهرا ، عذرا ، ریحانه ، صدیقه ، طیّبه ، آمنه ، طاهره ، خدیجه ، آسیه ، راضیه ، رضیّه ، مرضیه ، معصومه ، مباركه ، جملیه ، حلیمه ، حمیده ، نرجس ، محدثـّه ، ساره ، منصوره ، ملیحه ، فریده ، وجیهه، عاتكه ، عالیه ، صفیه ، حورا ، زینب ، عصمت ، عفت ، عزّت ، كبری ، رحیمه ، ناعمه ، شهربانو ، و كلثوم و ... انتخاب كنند.

اکبری

ائمه (ع) گاه انتخاب نام را نوعی مبارزه و پاسداری از حریم ارزشها می دانستند .امام سجاد ( ع) در پاسخ یزید كه گفت چرا پدرت همه ی فرزندانش را " علی " نامگذاری كرده است ؟ فرمود : اگر پدرم هزار فرزند پسر می داشت همه را " علی " نام می نهاد و این در شرایطی است كه نظام اموی در صدد محو نام علی ( ع) بود. نكته قابل طرح در این زمینه ، نحوه ی خطاب و صدازدن نامهاست . گاه برای سهولت در نامیدن و یا از سر تفنّن و تسامح ، نامها را ابتر و ناقص صدا می زنند. مثلاً ابراهیم را " ابی " و اسماعیل را " اسی " و فاطمه را " فاطی " خطاب می كنند كه این شیوه پسندیده و مناسب نیست. انتخاب نام مناسب برای فرزندان ، شناسنامه فرهنگی – اعتقادی پدر و مادر است. نام نیكوی فرزند گواه سلیقه ی سالم خانواده و دور اندیشی و سلامت و حسن انتخاب آنان است.

طاها

سلام عزیز بزرگوار... عید وحدت بر شما مبارک باد... [گل][گل][گل][گل][گل][بوسه][گل][گل][گل][گل][گل][بوسه] [گل][گل][گل][گل][گل][بوسه][گل][گل][گل][گل][گل][بوسه] [گل][گل][گل][گل][گل][بوسه][گل][گل][گل][گل][گل][بوسه]